وکیل در قزوین

لیست وکلای خوب و خبره قزوین، بهترین وکیل در قزوین، وکیل ارزان در قزوین، شماره تلفن و اسامی وکلا، وکیل کیفری، خانواده و وکیل قاضی بازنشسته قزوین. ویژگی های وکیل خوب و قیمت وکیل در قزوین.

لیست بهترین وکیل ها در قزوین

وکیل در قزوین

انسانها در طول حیات خود به مشکلات متعددی برخورد مینمایند که همیشه سعی در حل آنها دارند.این مشکلات می تواند در هر زمینه ای باشد،مانند مشکل جسمی،روحی ،روانی و حتی مشکل حقوقی.

همانطور که اغلب برای درمان بیماری خود به پزشک متخصص مراجعه می نمایند، بهتر است برای حل مشکلات حقوقی که امروزه تعداد زیادی از انسانها را درگیر خود کرده است،به یک مشاور متخصص قزوین در آن امر مراجعه نموده و با مشورت و یا سپردن امر حقوقی به دست وکلای متخصص قزوین از بروز مشکلات جدی که ممکن است از سر ناآگاهی عوام بوجود بیایید جلوگیری نموده و چون وکلای قزوین به روند دادرسی آگاهی دارند، با سرعت بیشتری کار را پیش ببرند و در وقت و هزینه موکل صرفه جویی شود.

در واقع یک وکیل خوب قزوین چه کسی می باشد؟ چه کسانی می توانند وکیل خوبی باشد ؟چه کسانی می توانند وارد حرفه وکالت شوند و در آن پیشرفت کنند؟ویژگی های یک وکیل متخصص و کار بلدچیست؟ اینها سوالاتی است که شما به هنگامی که تصمیم به انتخاب یک وکیل حقوقی در قزوین ، وکیل کیفری ، خانوداگی ،ثبتی ممکن است آنها را در ذهن خود مرور کنید.

دراینجا سعی شده است ویژگی های وکلای، خوب و متخصص قزوین را بیان کنیم تا شما راحت تر انتخاب کنید.

وکیل خوب کیست؟

وکیل خوب با مطالعه دقیق و ریزبینانه در پرونده راهکارهای عملی و درست می دهد، در ابتدای امر وکیل با روش هوشمندانه و روانشناسانه باید عمل کند و اظهارات موکل را ارزیابی نموده تا بتواند درصدد حل مشکل برآید.

حتما برای شما نیز سوال شده است که ویژگی یک وکیل خوب و متخصص چه چیزی می باشد؟ آیا یک وکیل خوب قزوین باید دارای تخصص و ویژگی های منحصر به فردی باشد؟ شغل وکالت در مقایسه با دیگر مشاغل دارای شان اجتماعی خاص است و از جایگاه مهم و مقدسی برخوردار است به همین دلیل این تفاوت برجسته شغل وکالت را از دیگر مشاغل جدا ساخته است.

از ویژگی های یک وکیل خوب این است که کاری که به او سپرده می شود را مانند کار خود پیگیری نماید و همیشه در دسترس موکل باشد و با دلسوزی به بهترین شکل ممکن آن را انجام دهد و به همان اندازه که موکل دغدغه انجام آن را دارد او نیز به همان اندازه دغدغه موکل خود را داشته باشد.موسسات، قزوین این کار را به خوبی انجام می دهند.

یک وکیل خوب در طی انجام کار وکالت باید تمامی تلاش خود را برای رسیدن به حق موکل خود بنماید و به هیچ عنوان نمی تواند نتیجه را ضمانت کند، چون ضمانت نتیجه تخلف انتظامی می باشد. بنابراین با تلاش خود در راه احقاق حق موکل خود باید با داشتن تخصص و انجام کار حرفه ای در مقابل موکل خود پاسخگو باشد و این جریان معیار سنجش یک وکیل خوب خواهد بود.

وکالت شغل بسیار حساسی می باشد و عوامل زیادی در روند رسیدگی تاثیرگذار است که بی شک از دست وکیل خارج است.نظریات قضات گاها با یگدیگر متفاوت می باشد.

وکلای، قزوین جزو حرفه ای ترینها می باشند.

5 ویژگی وکیل خوب و شجاع قزوین چیست؟

به راحتی نمی توان گفت که یک وکیل خوب است یا نه. بهترین راه برای تشخیص یک وکیل خوب نگاه به عملکرد و سوابق کاری او می باشد. اما بیشتر مواقع، ممکن است سوابق و رزومه کاری همه وکلای، فعال در قزوین را نداشته باشیم به همین جهت چند ویژگی وکیل خوب و متخصص را در پایین لیست کرده ایم تا به شما در تشخیص وکیل خوب کمک کند.

  1. وکیل خوب با مطالعه دقیق و ریزبینانه در پرونده راهکارعلمی ودرست می دهد.
  2. توانایی علمی وکیل متخصص بالا است.
  3. وکیل خوب حافظ اسرار موکل و قابل اعتماد است.
  4. یک وکیل خوب، شخصیت مودب و ظاهر مرتبی دارد.
  5. وکیل، متخصص و حرفه ای قزوین کسی است که بر تمامی قوانین تسلط دارد و استدلال خوبی ارائه می دهد.

 

ارائه راهکار علمی و درست با مطالعه دقیق و ریزبینانه در پرونده

از دیگر ویژگی های یک وکیل خوب و متخصص می توان به این امر اشاره کرد که در ارائه راهکار در یک پرونده به موکل خود چیزی بگویند که به واقعیت نزدیکتر است نه چیزی که موکل میخواهد و انتظار شنیدن آن را دارد .نباید به موکل امید واهی بدهد، زیرا با این کار باعث ضررهای زیادی به موکل میشود که گاها غیرقابل جبران می باشد و بی مورد وقت و هزینه صرف می شود ،بدون اینکه مشکلی حل شود. بنابراین بهتر است از ابتدای امر موکل را از نتیجه پرونده که عاقبت خوبی ندارد یااینکه نتیجه خوبی خواهد گرفت آگاه کند.بااین روش حسن نیت خود را نشان میدهد و باعث جلب اعتماد افراد زیادی می گردد.

دنبال وکیلی، در قزوین بگردید که نسبت به موضوع پرونده شما تخصص کافی و لازم را داشته باشد،نه اینکه بخواهد با پرونده شما سواد خود را محک بزند.

توانایی علمی بالا

یکی از موارد مهمی که موکل باید در انتخاب یک وکیل خوب ومتخصص مد نظر داشته باشد، درک ارزش تجربه و تخصص او در پرونده خود می باشد ، این یکی از مهمترین مسائل حرفه وکالت است که اعتماد و اتکای یک موکل به وکیل خوب و شجاع را در پی خواهد داشت بنابراین زمانی که یک وکیل خوب با مطالعه پرونده اطلاعات مربوط به آن را در اختیار موکل قرار می دهد توانسته است راه درست را پیش ببرد و موکل را با خود همگام کند.

یک وکیل خوب با مطالعه کتب های مختلف علم خود را به روز نگاه میدارد.

وکلای قزوین اغلب وکلای جوان و به روزی هستند.


چگونگی جلب اعتماد موکل

همچنین یک وکیل حرفه ای همچون وکلای، قزوین می تواند برای جلب اعتماد موکل از میزان تخصص خود شماره تلفن ها و آدرس وب سایت هایی که در ارتباط با مشکل وی می باشد در اختیارش قرار دهد که با این کار ثابت خواهد کرد که در تخصص خود اعتماد دارد و از رقبای خود هراسی نخواهد داشت و با این کار به تخصص شما ایمان خواهد آورد.

یکی دیگر از ویژگی های یک وکیل خوب مشارکت دادن او در مرحله اقامه دعوی و رسیدگی ماهوی و مراحل بعدی دادرسی خواهد بود. بدین نحو که خودش اسناد و مدارک را جمع آوری و دسته بندی کند و ادعاهای خود را به صورت منظم به رشته تحریر در آورد و در جلسه او را با حوصله ای در خور یک وکیل خوب به راه درست رهنمود نماید.

امانت‌دار و قابل اعتماد

از دیگر ویژگی های یک وکیل خوب  و متخصص ،امانت داری و حفظ اسرار موکل است.موکل باید وکیل را امین خود بداند.

وکلا و موسسات حقوقی موظف به حفظ اسرار شغلی خود می باشند. یک وکیل خوب به دلیل ماهیت شغلی خود با واقعیت های زیادی از طرف موکل خود رو به رو شود که اخلاق حرفه ای یک وکیل ایجاب می کند که ان اسرار را تحت هیچ شرایطی فاش نکند و حتی در مواقعی که موکل او را عزل کرد یا خود وکیل مجبور به استعفا شد همچنان اسرار موکل را حفظ کند.

شخصیت مودب و ظاهر مرتب

یکی دیگر از معیارهای یک وکیل خوب و متخصص این است که در تمامی امور خود منظم باشد و ظاهری آراسته داشته باشد،ظاهری که در خور شان یک وکیل حرفه ای است رعایت کند. وکلا، کانون قزوین از این ویژگی ها برخوردار می باشند.وکیل خوب شخصیت خوب و مودبی دارد و در هر شرایط احترام موکل و طرف مقابل خود را نگاه میدارد.وکیل خوب و منظم وقت شناس است و برنامه های خود را یادداشت می کند تا بتواند به ترتیب به همگی آنها رسیدگی کند تا حق کسی ضایع نشود.

تسلط کامل بر قوانین و ارائه استدلال های خوب

یک وکیل خوب ، حرفه ای و متخصص کسی است که بر تمامی قوانین حقوقی ، کیفری،  تسلط دارد،و با قانونهای خاص مربوط به هر مسئله آشنایی دارد.میتواند در تمامی شرایط تشخیص درست و نظریه درست ارائه دهد.و می تواند با احاطه و تسلط داشتن بر روی تمامی قوانین قاضی پرونده را با ادله و دلایل کافی قانع کند و راهنمای قاضی شود.

وکلای مجرب و متخصص قزوین بر روی تمام قوانین و تبصره های جدید علم و آگاهی دارند و همیشه با مطالعات کتب مختلف و دنبال کردن آرای وحدت رویه و نظریه های مشورتی اطلاعات و علم خود را به روز نگاه میدارند.تا در مواجهه با پروندها بتوانند با مستندات قوی استدلال کنند.

وکیل قاضی بازنشسته کیست؟

وقتی که یک قاضی دوران قضاوت را به پایان می رساند، عملاً بازنشسته می‌شود. طبق ماده ۸ اصلاحی ۱۳۷۳ لایحه قانونی استقلال کانون وکلا ،می توانند بدون آزمون درخواست پروانه وکالت کنند. کانون ها نیز حق مخالفت با این موضوع را ندارند. زیرا در این صورت قضات بازنشسته در قزوین میتواند در دادگاه عالی انتظامی قضات شکایت خود را مطرح کنند و پروانه وکالت را مطالبه نمایند.

ماده ۸ اصلاحی ۱۳۷۳ لایحه قانونی استقلال کانون وکلا:

بر طبق این ماده، عده ای از افراد اجازه دارند بدون آزمون، پرونده وکالت دریافت کنند که در وارد زیر به آنها اشاره خواهیم کرد:

  1. کسانی که به مدت ۱۰الی۱۵ سال متناوب در قوه قضاییه کار کرده باشند و سابقه‌ی کار ۵ ساله در دادگاه را داشته باشند. ( در صورتی که طرف دادگاه عالی انتظامی قضات، سلب صلاحیت نشده باشند.)
  2. افرادی که دارای مدرک تحصیلی کارشناسی می‌باشند و سابقه ۵ سال کار در خدمات قضایی را دارند و از طرف دادگاه عالی انتظامی قضات، سلب صلاحیت نشده باشند.
  3. نمایندگان مجلس شورای اسلامی که مدرک کارشناسی دارند و یا تحصیلات عالیه از حوزه علمیه قم را دارا هستند و همچنین سابقه ۵ سال کار در محاکم قضایی را داشته باشند می‌توانند بدون آزمون پروانه وکالت بگیرند.
  4. کسانی که مدرک کارشناسی حقوق و یا تحصیلات حوزوی در قم را داشته باشند و به مدت ۵ سال متوالی یا ۱۰ سال متناوب در دستگاه های دولتی کار کرده باشند.

مزایای انتخاب وکیل قاضی بازنشسته در قزوین:

  • وکیل قاضی بازنشسته در قزوین به دلیل سابقه قضایی که در دادگستری داشته و مواجهه با کیس های متنوع به موضوعات اشراف بیشتری داشته و چون به خلق و خوی قضات و سوالات مطرح شده توسط آنها آشنایی دارد نسبت به سایر وکلا احتمال موفقیت بالاتری در حل و پاسخگویی پرونده‌ها دارد.
  • در اذهان عمومی این چنین جا افتاده است که به دلیل نفوذی که وکیل قاضی بازنشسته دارد ،می تواند جریان پرونده را سریع تر کند و با سرعت بیشتری پرونده را بهبود ببخشد.این موضوع تا حد زیادی درست است چون وکیل قاضی بازنشسته به دلیل سابقه کاری بالا که در قوه قضاییه داشته با روند پرونده آشنایی بیشتری دارد.
  • کیفیت کاری وکیل قاضی بازنشسته بسیار بالاست چون به اقتضای شغلی که قبلاً داشته است نکات مهم پرونده را می داند و به صورت مختصر و مفید دفاع کرده و جریان پرونده را به نفع خود تمام می‌کند.

با این اوصاف به قطعیت می توان گفت یک وکیل قاضی بازنشسته می تواند نقش بسیار مهم و بسزایی در پیشبرد پرونده خصوصاً پرونده‌های مهم و بزرگ داشته باشد.

معایب انتخاب وکیل قاضی بازنشسته در قزوین:

  • اغلب قضات در یک امر تخصصی فعالیت می‌کنند، مانند: قاضی جزایی ،قاضی حقوقی، قاضی خانواده ،قاضی اجرای احکام و ... به همین دلیل قضات در همه امور حرفه ای نیستند و می توان گفت فقط در امور مربوط به تخصص خود می توانند با کیفیت عمل کنند.در این راستا عوام که از این موضوع بی خبر هستند با اعتماد و اطمینانی که به سابقه وکیل قاضی بازنشسته دارند، پرونده خود را به او می سپارند، که متاسفانه ممکن است نتیجه عکس بدهد.
  • به دلیل اعتمادی که عموم به وکیل قاضی بازنشسته دارند، پرونده‌ها را به آنها سپرده و وکلای جوانی که تجربه و سابقه علمی بی نظیری که در پیشبرد روند پرونده های حقوقی دارند که می توانند همانند یک وکیل قاضی بازنشسته و گاها بهتر پرونده‌ها را پیش ببرند، از کار باز می مانند.

قیمت وکیل در قزوین

محاسبه هزینه وکالت یک پرونده ممکن است به راحتی محاسبه نشود. چون ممکن است وکیل بر سر یک پرونده بر خلاف انتظار مدت زمان بیشتر یا کمتری را صرف کند. برخی هزینه های جانبی و تهیه ملزومات پیش بینی نشده هم ممکن از اتفاق بیفتد. حق الوکاله وکیل در قزوین به عوامل مختلفی بستگی دارد. مانند:

  1. موضوع پرونده(حقوقی،کیفری،ملکی،خانواده و...)
  2. پیچیدگی پرونده
  3. تعداد طرفین دعوا
  4. دلایل و ادله موکل
  5. محل رسیدگی به پرونده و..
  6. پرونده های خانواده نیز،خود به بخش های مختلفی تقسیم می شوند،مانند طلاق،نفقه،مهریه،فسخ نکاح،حضانت،قیمومت،حجر و.... که هر کدام از آنها حق الوکاله جداگانه دارند.
  7. با توجه به سابقه و تخصص وکیل، قزوین ممکن است حق الوکاله در این زمینه متغییر باشد.در کل تعرفه حق الوکاله هرساله مشخص و معین است،ولی این امر مانع از آن نیست که طرفین نسبت به مبلغ کمتر یا بیشتر از تعرفه توافق نمایند و قرارداد ببندند.
  8. حق الوکاله در دعاوی مالی.                          بهای خواسته و نرخ تعرفه.                              تا مبلغ پانصد میلیون ریال= هشت درصد بهای خواسته.                                                 نسبت به مازاد بر مبلغ پانصد میلیون ریال تا دو میلیارد ریال =هفت درصد بهای خواسته     نسبت به مازاد بر مبلغ دو میلیارد ریال تا ده میلیارد ریال =پنج درصد بهای خواسته.      نسبت به مازاد بر مبلغ ده میلیارد ریال تا سی میلیارد ریال =چهار درصد بهای خواسته.          از مبلغ سی میلیارد ریال به بالا=سه درصد بهای خواسته.
  9.  حق الوکاله دعاوی خانواده
    موضوع دعوا ونرخ تعرفه 
    تمام دعاوی خانوادگی یا دعاوی مالی ناشی از زوجیت و همچنین امور حسبی =حداقل مبلغ پنج میلیون ریال و حداکثر مبلغ دویست میلیون ریال 
    دعاوی که خواسته آنها مالی نیست یا تعیین بهای خواسته به موجب قانون لازم نیست =حداقل مبلغ چهار میلیون ریال و حداکثر مبلغ سیصد میلیون ریال
    10.حق الوکاله پرونده های کیفری
     موضوع پرونده و تعرفه قانونی 
    حق الوکاله جرایم داخل در صلاحیت رسیدگی دادگاه‌های کیفری یک، نظامی یک و دادگاه انقلاب:                                                        1- جرایم مستوجب مجازات‌های سلب حیات، قطع عضو، حبس ابد یا تعزیری درجه 1=حداقل 50 میلیون ریال و حداکثر 2 میلیارد ریال  
    2- جرایم مستوجب مجازات‌های تعزیری درجه دو و سه =حداقل 30 میلیون ریال و حداکثر 1 میلیارد ریال
      3- دیگر جرایم= حداقل 10 میلیون ریال و حداکثر 500 میلیون ریال 
    جرایم داخل در صلاحیت رسیدگی دادگاه‌های کیفری دو، نظامی دو و اطفال و نوجوانان        1- جرایم مستوجب مجازاتهای حدود، دیات، تعزیر درجه 4 و 5حداقل =10 میلیون ریال و حداکثر 500 میلیون ریال
     2- جرایم مستوجب مجازات‌های تعزیری درجه 6=حداقل 5 میلیون ریال و حداکثر 300 میلیون ریال
    3- دیگر جرایم =حداقل 2 میلیون ریال و حداکثر 200 میلیون ریال
     اعتراض به قرارهای قابل اعتراض دادسرا =حداقل 1 میلیون ریال و حداکثر 150 میلیون ریال 
    فرجام خواهی کیفری، تقاضای اعاده دادرسی و تقاضای اعمال ماده 477 آیین دادرسی کیفری =حداقل 2 میلیون ریال و حداکثر 200 میلیون ریال
    دعاوی که فقط وکلای تبصره ماده 48 قانون آیین دادرسی کیفری می توانند در آنها قبول وکالت کنند=حداقل 50 میلیون ریال و حداکثر 500 میلیون ریال فرایند تحقیق در دادسرا اعم از دادسرای عمومی و انقلاب، دادسرای نظامی و سایر دادسراها=پنجاه درصد کل حق الوکاله
     فرایند تحقیق در دادگاه بدوی =سی در صد کل حق الوکاله 
    فرایند تحقیق در دادگاه تجدیدنظر=بیست درصد کل حق الوکاله
     

موسسات حقوقی در قزوین

موسسات حقوقی از ویژگی های خوبی برخوردارند و در یک موسسه حقوقی در قزوین اغلب از چندین وکیل خبره قزوینی استفاده میشود که هر کدام در موارد مختلف تخصص دارند. از تخصصات مختلف میتوان تخصص در امر کیفری،ملکی،ثبتی،خانواده،اداره کاری،قراردادها و.... نام برد.

طبق قوانین دادگستری و ثبتی ایران افرادی که توانایی و تسلط آنان بر دانش حقوق اثبات شده باشد، توانایی ثبت موسسات حقوقی را خواهند داشت. در این راه افراد متخصص با ارائه مدارک تایید شده به ثبت موسسه ی حقوقی، قزوین مباردت می کنند. در حالیکه ریاست اکثر موسسات حقوقی وکلای با سابقه بالا یا قضات بازنشسته و یا اعضای هیئت علمی دانشگاه ها واز اساتید علم حقوقی می باشند. متاسفانه برخی افراد سودجو با استفاده از مدارک دیگران یا جعل مدرک،خود را رییس موسسه ی حقوقی معرفی کرده و با انجام اعمال دون شان وکالت اقدام به فریب عوام کرده و جایگاه این رشته شریف را متزلزل کرده و دیدگاه مردم را مخدوش می سازند.

فعالیت موسسه ی حقوقی،قزوین کاملا مطابق با عرف و رویه چندین و چند ساله و زیر سایه ی قانون بوده و هست. همچنین این موسسات مورد تایید  100% حکومت و مقامات قضایی که در راس آن ریاست قوه قضاییه است می باشد و ایشان اخیرا بارها و بارها بر نقطه نظم خود در مورد مقام موسسات حقوقی تاکید کردند.

 

آدرس و شماره تلفن مراکز قضایی و دادگاه های شهرستانهای استان قزوین

عنوان آدرس شماره های تماس
دادگستری قزوین قزوین – بلوار شهید باهنر – دادگاه عمومی وحقوقی قزوین 028-33220992-5
دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه اقبالیه استان قزوین   028-33413195
 ساختمان شماره 4 دادگستری استان قزوین (شعب عمومی جزایی، شعب دادگاه عمومی انقلاب، اجرای احکام دادگاه انقلاب و شعبه 7 دادیاری) قزوین - شهرک کوثر بالاتر از فلکه سوم جنب سالن ورزشی 028-33794763-67
مجتمع شورای حل اختلاف قزوین مینودر -بالاتر از فلکه حافظ جنب پمپ بنزین 028-33794840-45
دادگستری شهرستان تاکستان جنب فلکه ورودی شهرستان 028-35230679
دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان قزوین جنب فلکه ورودی شهرستان 028-35230676-8
دادگستری شهرستان آبیک آبیک بلوار طالقانی کد پستی 028-32821765-7
دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان آبیک استان قزوین شهرک قدس جنب دانشگاه آوا 028-32893000، 32823969
دادگستری شهرستان البرز استان قزوین میدان بسیج- خیابان امام حسن (ع) 028-32247275-8
دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان البرز میدان بسیج- خیابان امام حسن (ع) 028-32247275-8
دادسرا و دادگستری شهرستان بوئین زهرا خ ولیعصر غربی - کد پستی 3451933764 028-34228210، 34228220
دادگاه آبگرم استان قزوین خ اصلی دادگاه عمومی بخش آبگرم 028-34762837
دادگاه الموت شرقی معلم کلایه جنب کلانتری دادگاه عمومی بخش الموت شرقی 028-33622434
دادگاه الموت غربی رازمیان خ امام خمینی دادگاه عمومی بخش الموت غربی 028-33712857
دادگاه اسفرورین خ امام خمینی روبروی اداره برق دادگاه عمومی بخش اسفرورین 028-35520788
دادگاه آوج خ اصلی جنب بخشداری دادگاه عمومی بخش آوج 028-34622382، 34623865
دادگاه شال ورودی شهر دادگاه عمومی بخش شال 028-34412427
دادگاه خرمدشت مجتمع ادارات روبروی شهرداری دادگاه عمومی بخش خرمدشت 028-35752877
دادگاه دانسفهان ورودی شهر خ اصلی دادگاه عمومی بخش رامند (دانسفهان) 028-34534700
دادگاه ضیاءآباد ورودی شهر خ اصلی روبروی بخشداری دادگاه عمومی بخش ضیاءآباد 028-35622777
دادگاه کوهین انتهای شهر کوهین جنب جاده اصلی قزوین به رشت 028-33762517
دادگاه محمدیه محمدیه منطقه 3 جنب بخشداری 028-32561812
دادگاه ارداق خیابان شهید قاضی-جنب اداره برق 028-34433733
دادگاه بشاریات خاکعی خیابان اصلی روبه روی شهرداری 028-32983092-93